ДОЧІРНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖИТОМИРСЬКОГО ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО АГРОЛІСОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС" ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ повідомляє про наміри отримання дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря для двох об’єктів (майданчиків).
Відомості щодо суб’єкта господарювання:
Повне // коротке найменування |
ДОЧІРНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖИТОМИРСЬКОГО ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО АГРОЛІСОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС" ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ // ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС" |
|
|
Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ |
30913009 |
телефон електронна адреса |
+380671133787 korostenlis_apk_l.v@ukr.net |
Найменування об’єкту – майданчик №1 ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС".
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря для існуючого об’єкта оформлюється у зв’язку з заміною паливовикористовуючого обладнання, з метою отримання права на експлуатацію обладнання, для забезпечення виконання вимог, передбачених нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря.
Обладнання, яке встановлене на підприємстві (опалювальний котел) діюче, експлуатація його не підлягає оцінці впливу на довкілля та прямо не передбачена вимогами ч. 2 та ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», таким чином об’єкт не підлягає оцінці впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Джерелом утворення забруднюючих речовин в атмосферу на майданчику №1 є твердопаливний водогрійний котел марки НЕУС ТУРБО MAX номінальною потужністю 35 кВт, який працює на дровах.
В процесі діяльності підприємства в атмосферне повітря від джерел викидів потрапляють наступні забруднюючі речовини: азоту діоксид (0,011 т/рік); вуглецю оксид (0,042 т/рік); речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом (0,013 т/рік), а також метан (0,002 т/рік); вуглецю діоксид (35,487 т/рік); азоту (1) оксид (N2O) (0,001 т/рік) та неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) (0,016 т/рік).
Об’єкт відноситься до третьої групи та відповідно не підлягає взяттю на Державний облік.
Найменування об’єкту – майданчик №2 – УШОМИРСЬКЕ ЛІСНИЦТВО ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС
Дозвіл на викиди оформлюється вперше, з метою отримання права на експлуатацію обладнання, з якого в атмосферне повітря надходять забруднюючі речовини, для забезпечення виконання вимог, передбачених нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря.
Обладнання, яке встановлене на підприємстві (опалювальний котел) діюче, експлуатація його не підлягає оцінці впливу на довкілля та прямо не передбачена вимогами ч. 2 та ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», таким чином об’єкт не підлягає оцінці впливу на довкілля згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
Джерелом утворення забруднюючих речовин в атмосферу на майданчику №2 є твердопаливний водогрійний котел марки НЕУС ТУРБО MAX номінальною потужністю 35 кВт, який працює на дровах.
В процесі діяльності підприємства в атмосферне повітря від джерел викидів потрапляють наступні забруднюючі речовини: азоту діоксид (0,010 т/рік); вуглецю оксид (0,038 т/рік); речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом (0,012 т/рік), а також метан (0,002 т/рік); вуглецю діоксид (35,487 т/рік); азоту (1) оксид (N2O) (0,001 т/рік) та неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) (0,016 т/рік).
Об’єкт відноситься до третьої групи та відповідно не підлягає взяттю на Державний облік.
На підприємстві немає виробництв і технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології і методи керування.
Відповідно до матеріалів, що обґрунтовують обсяги викидів забруднюючих речовин, встановлені нормативи гранично-допустимих викидів дотримуються, заходи щодо скорочення обсягів викидів не плануються.
За результатами розрахунків розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі встановлено, що перевищення гранично-допустимих концентрацій на межі санітарно-захисної зони відсутні.
Повне найменування підприємства |
ДОЧІРНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖИТОМИРСЬКОГО ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО АГРОЛІСОГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС" ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ |
Скорочене найменування підприємства Ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ Телефон, електронна адреса Місцезнаходження об’єкта: Відомості про наявність висновку з оцінки впливу на довкілля |
ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК"
ЖОКАП "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС"
30913009
+380671133787 korostenlis_apk_l.v@ukr.net
Майданчик №2 ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ
ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП
"ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС"
Діяльність підприємства не підлягає оцінці впливу на довкілля згідно вимогам ч. 2 та ч. 3 ст. 3 Закону України № 2059-VIII від 23.05.2017 «Про оцiнку впливу на довкілля».
На території майданчика №2 ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП "ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС", який знаходиться в селі Поліське
Коростенського району Житомирської області по вул. Зарічній,14, розташовані адміністративні та господарські приміщення. Для опалення адміністративних приміщень передбачена котельня, де встановлений твердопаливний водогрійний котел марки НЕУС ТУРБО MAX номінальною потужністю 35 кВт, який працює на дровах.
По даним підприємства загальна витрата твердого палива (дров) становить 60,0 м3/ рік (28,2 т/рік); час роботи котла протягом року - 3240 годин (по 18 годин на день протягом опалювального періоду).
Димові гази, які утворюються в процесі роботи котла, потрапляють в атмосферне повітря через димову трубу (Дж. №1).
При спалюванні дров в топці котла в атмосферне повітря разом з димовими газами надходять забруднюючі речовини: речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом, оксид вуглецю, оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту, вуглецю діоксид, азоту (1) оксид (N2O), метан та неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС). Рік введення в експлуатацію обладнання котельні – 2024.
Технологічні зв’язки відсутні.
На підприємстві немає виробництв і технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технологіх і методи керування.
Значення проектної і фактичної виробничої потужності та продуктивності технологічного устаткування, режим та баланс часу роботи устаткування наведені у таблиці:
№ з/п |
Найменування обладнання |
Кількість, од. |
Виробнича потужність, кВт |
Час роботи, год/рік |
Режим роботи |
Термін введення в експлуатацію, рік |
Нормативний строк амортизації, років |
|
проектна |
фактична |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
Котел водогрійний НЕУС ТУРБО MAX |
1 |
35 |
35 |
3240 |
180 днів × 18 годин |
2024 |
25 |
Реконструкція та модернізація обладнання не проводилась.
Планово-попереджувальний ремонт (ППР) проводиться згідно затвердженого графіку.
Обладнання відповідає технічним нормам експлуатації.
У перспективі підприємство не планує зміни технології.
Інформація щодо сировини, в результаті використання якої в атмосферне повітря виділяються забруднюючі речовини наведена в таблиці:
Таблиця 4-1 - Відомості щодо сировини, що використовується, допоміжних матеріалів
№ з/п |
Сировина, допоміжні матеріали |
Призначення |
Умови зберігання |
Річне використання, т |
Наявність документації, що регламентує вимоги санітарного законодавства |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Дрова |
Опалення приміщень |
Склад |
28,2 |
ДСТУ EN 15234-5:2018 |
Випуск продукції не здійснюється.
Таблиця - Перелік видів продукції, що випускається на об'єкті / промисловому майданчику, у тому числі продукції переділів, що використовується у власному виробництві
№п/п |
|
Вид продукції |
Річний випуск, т/рік |
1 |
|
2 |
3 |
- |
- |
|
- |
Матеріальний баланс наведений в таблиці нижче:
Вхід |
Вихід |
|
|
Найменування матеріалу |
Кількість, т |
Найменування матеріалу |
Кількість, т |
1 |
2 |
3 |
4 |
Опалення приміщень |
|
||
Дрова Повітря |
28,2 7,366 |
Викиди,* у т. ч.: - речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом - азоту оксиди (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту - оксид вуглецю - метан - неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) - вуглецю діоксид - азоту (1) оксид (N2O) |
35,566 0,012 0,010 0,038 0,002 0,016 35,487 0,001 |
Всього: |
35,566 |
Всього: |
35,566 |
Примітка: * - викиди забруднюючих речовин вказано з урахуванням парникових газів. |
|
Інформація щодо видів та обсягів обсягів забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами наведена в таблиці.
Таблиця 6-1 - Перелік видів та обсягів забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
№ з/п |
|
Забруднююча речовина |
Фактичний обсяг викидів (т/рік) |
Потенційний обсяг викидів (т/рік) |
Порогові значення потенційних викидів для взяття на державний облік (т/рік) |
Коди |
Найменування |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ), у т. ч.: |
- |
0,012 |
3,0 |
2 |
03000/ — |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ) |
- |
0,012 |
|
3 |
04001/ 10102-44-0 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NО2]) |
- |
0,010 |
1,0 |
4 |
04002 / 10024-97-2 |
Азоту (1) оксид (N2O) |
- |
0,001 |
0,1 |
5 |
06000/ 630-08-0 |
Оксид вуглецю |
- |
0,038 |
1,5 |
6 |
07000 / 124-38-9 |
Вуглецю діоксид |
- |
35,487 |
500 |
7 |
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС), у т. ч.: |
- |
0,016 |
1,5 |
8 |
11000/— |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) |
- |
0,016 |
|
9 |
12000/ 74-82-8 |
Метан |
- |
0,002 |
10 |
Усього для підприємства: |
- |
35,566 |
|
||
Перелік найбільш поширених забруднюючих речовин |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ), у т. ч.: |
- |
0,012 |
3,0 |
2 |
03000/ — |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ) |
- |
0,012 |
|
3 |
04001/ 10102-44-0 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NО2]) |
- |
0,010 |
1,0 |
4 |
06000/ 630-08-0 |
Оксид вуглецю |
- |
0,038 |
1,5 |
Усього: |
- |
0,060 |
|
||
Перелік небезпечних забруднюючих речовин |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Усього: |
- |
- |
|
||
Перелік інших забруднюючих речовини, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами об’єкта |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС), у т. ч.: |
- |
0,016 |
1,5 |
2 |
11000/— |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) |
- |
0,016 |
|
3 |
12000/ 74-82-8 |
Метан |
- |
0,002 |
10 |
Усього: |
- |
0,018 |
|
||
Перелік забруднюючих речовин, для яких не встановлені гігієнічні регламенти допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
04002 / 10024-97-2 |
Азоту (1) оксид (N2O) |
- |
0,001 |
0,1 |
2 |
07000 / 124-38-9 |
Вуглецю діоксид |
- |
35,487 |
500 |
Усього: |
- |
35,488 |
|
Установки очистки газів на підприємстві відсутні, таблиця 6-4 не заповнюється.
Таблиця 6-4 - Характеристика установок очистки газів
Номер джерела викиду |
Наймен у- вання ГОУ |
Забруднюючі речовини, за якими проводиться газоочистка |
Ступень очищення |
Назва та тип установки очистки газу |
||
CAS № / CAS |
код |
наймену- вання |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
продовження табл. 6.4
На вході в ГОУ |
|
На виході з ГОУ |
|
Ступінь очищення газу, % |
||
об'ємна витрата газопи- лового потоку, м3/с |
масова концен- трація, мг/м3 |
масова витрата, г/с |
об'ємна витрата газопи- лового потоку, м3/с |
масова концен- трація, мг/м3 |
масова витрата, г/с |
|
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Дані щодо потенційних обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами в цілому по підприємству наведені в таблиці 6-7; дані щодо потенційних обсягів викидів забруднюючих речовин від виробничих і технологічних процесів, технологічного устаткування (установок) - в таблиці 6-8. Таблиця 6-7 - Дані щодо потенційних обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами ДП "КОРОСТЕНСЬКИЙ ЛІСГОСП АПК" ЖОКАП
"ЖИТОМИРОБЛАГРОЛІС", майданчик №2 за адресою: 11555, Житомирська обл., Коростенський район, с. Поліське, вул. Зарічна, 14
Забруднююча речовина |
Потенційний викид забруднюючої |
|
|
|
|
код |
найменування |
речовини, тонн, з трьома десятковими знаками |
1 |
2 |
3 |
00000 |
Усього для підприємства: |
35,566 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ), у т. ч.: |
0,012 |
03000/- |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ) |
0,012 |
04001/10102-44-0 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NО2]) |
0,010 |
04002/10024-97-2 |
Азоту (1) оксид (N2O) |
0,001 |
06000/630-08-0 |
Оксид вуглецю |
0,038 |
07000/124-38-9 |
Вуглецю діоксид |
35,487 |
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС), у т. ч.: |
0,016 |
11000/- |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) |
0,016 |
12000/74-82-8 |
Метан |
0,002 |
Таблиця 6-8 - Дані щодо потенційних обсягів викидів забруднюючих речовин від виробничих і технологічних процесів, технологічного устаткування (установок)
Найменування виробничого та технологічного процесу, технологічного устаткування (установки) – мале спалювання (комерційний/ інституціональний сектор: установки для спалювання < 50 МВт.
Код – 1.А.4 (SNAP 020103)
Забруднююча речовина |
Потенційний викид забруднюючої |
|
|
|
|
код |
найменування |
речовини, тонн, з трьома десятковими знаками |
1 |
2 |
3 |
00000 |
Усього за виробничим процесом 1.А.4: |
35,566 |
03000 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ), у т. ч.: |
0,012 |
03000/- |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна ) |
0,012 |
04001/10102-44-0 |
Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO+NО2]) |
0,010 |
04002/10024-97-2 |
Азоту (1) оксид (N2O) |
0,001 |
06000/630-08-0 |
Оксид вуглецю |
0,038 |
07000/124-38-9 |
Вуглецю діоксид |
35,487 |
11000 |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС), у т. ч.: |
0,016 |
11000/- |
Неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) |
0,016 |
12000/74-82-8 |
Метан |
0,002 |
Заходи щодо впровадження найкращих існуючих технологій виробництва
Інформація про заходи щодо впровадження найкращих існуючих технологій виробництва не наводиться згідно пункту 4 розділу І Інструкції, тому таблиця не заповнюється.
Таблиця - Інформація про заходи щодо впровадження найкращих доступних технологій та методів керування для виробництв та технологічного устаткування (для об'єктів першої групи)
Код виробничого і технологічного процесу, технологічного устаткування (установки) |
Найменування заходу |
Строк виконання заходу |
Номер джерела викиду на карті-схемі |
Загальний обсяг витрат за кошторисною вартістю, тис. грн. |
Очікуване зменшення викидів забруднюючих речовин після впровадження заходу, т/рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Заходи відносно досягнення встановлених нормативів граничнодопустимих викидів для найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин не плануються, тому що аналіз відповідності фактичних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами зі встановленими нормативами на викиди показав, що по усіх речовинах фактичні викиди не перевищують встановлені нормативи.
Заходи відносно запобігання перевищення встановлених нормативів граничнодопустимих викидів в процесі виробництва - чітке дотримання технологічного регламенту.
Заходи відносно обмеження об'ємів залпових викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря не плануються, технологічний процес не супроводжується залповими викидами.
Заходи відносно остаточного припинення діяльності, пов'язаної з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та приведення місця діяльності в задовільний стан не плануються.
Заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря не передбачені, тому що підприємство не відноситься до об’єктів підвищеної небезпеки.
Заходи відносно охорони атмосферного повітря за несприятливих метеорологічних умов не планується.
Інші заходи, спрямовані на скорочення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, залежно від виробництв, технологічного устаткування не плануються. Аналіз результатів розрахунку забруднення атмосферного повітря показав, що за усіма забруднюючими речовинами, які викидаються джерелами підприємства, приземні концентрації за межами підприємства від власних викидів не перевищують санітарні норми.
Таблиця 10-1 - Заходи щодо скорочення викидів забруднюючих речовин
Код виробничого і технолог-го процесу, технолог-го устаткування (установки) |
Найменування заходу |
Строк виконання заходу |
Номер джерела викидів на карті-схемі |
Загальний обсяг витрат за кошторисною вартістю, тис. грн. |
Очікуване зменшення викидів забруднюючих речовин після впровадження заходу, т/рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Заходи відносно скорочення викидів забруднюючих речовин не плануються |
Таблиця 10-2 - Перелік заходів щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря
Найменування об'єкта підвищеної небезпеки |
Місцезнаходження об'єкта підвищеної небезпеки |
Найменування, маса, категорія небезпечної речовини чи групи речовин, що тимчасово або постійно використовуються, переробляються, виготовляються, транспортуються, зберігаються на об'єкті |
Індивідуальна назва, клас небезпечних речовин та категорія небезпеки, за якими проводилася ідентифікація об'єкта |
Найменування забруднюючих речовин, які у разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру можуть надійти в атмосферне повітря |
Найменування заходів щодо охорони атмосферного повітря у разі виникнення надзвичайної ситуації |
Найменування заходів щодо ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря у разі виникнення надзвичайної ситуації |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Об’єкт не відноситься до об’єктів підвищеної небезпеки, тому заходи відносно охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря не плануються |
Відповідність пропозицій щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами законодавству Згідно ДСП 173-96 розмір нормативної санітарно-захисної зони для опалювальних котелень (Дж. №1) не визначений, але відповідно до п. 5.4 ДСП 173-96 об'єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови санітарно-захисними зонами і СЗЗ зокрема для котелень слід встановлювати безпосередньо від джерел шкідливості (димарів та місць зберігання і підготовки палива), джерел шуму до межі житлової забудови, ділянок громадських установ, будинків і споруд тощо.
Достатність розміру СЗЗ підтверджується результатами розрахунків розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітря на ЕОМ відповідно до вимог ОНД-86 «Методика расчета концентраций в атмосферном воздухе вредных веществ, содержащихся в выбросах предприятий» з урахуванням фактичного (фонового) забруднення атмосфери.
Проведені розрахунки приземних концентрацій забруднюючих речовин показують, що їх значення значно нижче нормативних, тому доцільно встановити розрахункову санітарно-захисну зону в розмірі 50 м відповідно до п. 4.3 ДСП 173-96.
З метою визначення впливу викидів підприємтсва на стан атмосферного повітря в приземному шарі були проведені розрахунки розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітря на ЕОМ.
Результати розрахунків розсіювання (концентрації забруднюючих речовин в контрольних точках на житловій забудові з врахуванням фонових концентрацій):
№ з/п |
Код |
Найменування речовини/групи сумації |
Максимальні приземні концентрації, долі ГДК |
Концентрації в точках на межі житлової забудови, долі ГДК |
||||
КТ1 |
КТ2 |
КТ3 |
КТ4 |
КТ5 |
||||
без фону/з фоном |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
301 |
Оксиди азоту (оксид та діоксид) у перерахунку на діоксид азоту |
0,502 |
0,48 |
0,48 |
0,48 |
0,47 |
0,41 |
2 |
337 |
Оксид вуглецю |
0,415 |
0,41 |
0,41 |
0,41 |
0,41 |
0,40 |
3 |
2902 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом |
0,446 |
0,43 |
0,44 |
0,43 |
0,43 |
0,40 |
Відповідно до п. 5.4 ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», на зовнішній межі санітарно-захисної зони, зверненої до житлової забудови, концентрації та рівні шкідливих факторів не повинні перевищувати їх гігієнічні нормативи (ГДК, ГДР), на межі курортнорекреаційної зони – 0,8 від значення нормативу ГДК.
За результатами розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, розрахункові концентрації шкідливих речовин в зоні впливу викидів (за межами виробничого майданчика), відповідають вимогам ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів».
З метою затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел проводиться аналіз відповідності фактичних викидв забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами до встановлених нормативів на викиди, в тому числі технологічних нормативів, відповідно до законодавства України.
Фактичні масові концентрації забруднюючих речовин в газопиловому потоці порівнювалися з концентраціями наведеними в “Нормативах граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин зі стаціонарних джерел” затверджених наказом Міністерства охорони навколишнього середовища України від 27 червня 2006 року №309.
Джерела віднесені до основних на підприємстві відсутні, тому пропозиції щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря для основних джерел викидів не надаються.
Для джерел викидів, які віднесені до інших, пропозиції щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря наведені відповідно до додатку 9 Інструкції.
Джерело викиду № 1 – димова труба – котел водогрійний НЕУС ТУРБО MAX:
Таблиця 9-2 - Пропозиції щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин, які віднесені до інших джерел викидів
Найменування забруднюючої речовини |
Граничнодопустимий викид відповідно до законодавства, мг/м3 |
Затверджений граничнодопустимий викид, мг/м3 |
Термін досягнення затвердженого значення |
1 |
2 |
3 |
4 |
Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом |
150 |
150 |
З дати видачі дозволу |
Для забруднюючих речовин, на які не встановлені нормативи граничнодопустимих викидів відповідно до законодавства, приймаються наступні величини масової витрати (г/с):
- оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) в перерахунку на діоксид азоту –
0,003091 г/с з дати видачі дозволу;
- оксид вуглецю – 0,011396 г/с з дати видачі дозволу.
Умова 1 - до викидів забруднюючих речовин (в тому числі, до технологічного процесу, обладнання та споруд, очистки газопилового потоку):
1.1 для жодного з вказаних дозволених видів викидів в атмосферу не повинні перевищуватися гранично допустимі рівні викидів, наведені в розділі 3 додатку до Дозволу. Інших викидів в атмосферу, що чинять суттєвий вплив на навколишнє середовище, бути не повинно;
1.2 граничнодопустимі концентрації для викидів в атмосферу, встановлені в Дозволі, повинні досягатися без розбавлення повітрям та ґрунтуватися на величинах обсягу газів, приведених до наступних нормальних умов:
• у випадку газів (окрім продуктів спалювання): температура - 273 К,
тиск - 101,3 кПа (без виправлень на вміст кисню та вологості);
• у випадку газоподібних продуктів спалювання: 3% кисню - для рідкого
та газоподібного палива, 6 % кисню - для твердого палива, 15% кисню - для газових турбін та дизельних двигунів.
Умова 2 - до технологічного процесу:
2.1 суб’єкт господарювання повинен забезпечити виконання робіт на об`єкті таким чином, щоб викиди в атмосферу та/або запах не призводили до суттєвих незручностей за межами об`єкту або до суттєвого впливу на навколишнє середовище;
2.2 усі роботи на підприємстві повинні здійснюватись відповідно до затверджених технологічних документів. Використовувати сировину та матеріали відповідно до ДСТУ, ТУ і т.п., з додержанням вимог чинного природоохоронного законодавства України;
2.3 ведення технологічного процесу й обслуговування обладнання повинно проводитись в суворій відповідності з керівництвом по експлуатації, проектною документацією, виробничими інструкціями, інструкціями з техніки безпеки, протипожежної та екологічної безпеки;
2.4 при внесенні змін до технологічного процесу, зміні технологічного обладнання або матеріалів необхідно проводити корегування дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Умова 3 - до обладнання та споруд:
3.1 при проведенні реконструкції, модернізації, введенні нових потужностей виробництва підприємство повинно керуватися чинним природоохоронним законодавством України;
3.2 експлуатація обладнання повинна здійснюватись у суворій відповідності з вимогами технічної документації по його застосуванню (технічних паспортів), які надаються виробником обладнання, затверджених інструкцій по охороні праці та техніці безпеки;
3.3 забороняється виконувати роботи при несправному обладнанні, у випадку відсутності захисних засобів та в інших випадках, які загрожують життю або здоров’ю персоналу;
3.4 перед початком роботи необхідно проводити візуальний огляд обладнання та при виявленні несправностей потрібно неодмінно вжити заходів щодо їх усунення.
Умова 4 – до очистки газопилового потоку - умова не встановлються.
Умова 5 – виробничий контроль:
5.1 гранично допустимі викиди в атмосферу в рамках Дозволу повинні тлумачитися наступним чином:
5.1.1 для будь-якого параметру, вимірювання якого в силу особливостей пробовідбору / аналізу за 20 хвилин неможливо, необхідно встановити придатний період пробовідбору, а отримані при таких вимірах величини не повинні перевищувати граничнодопустиму величину дозволених викидів;
5.1.2 результати вимірювань масової концентрації забруднюючої речовини, які характеризують вміст цієї забруднюючої речовини за двадцятихвилинний проміжок часу по всьому вимірному перерізу газоходу, вважаються такими, що не перевищують значення відповідного нормативу граничнодопустимого викиду, якщо значення кожного результату вимірювання не перевищують значення встановленого нормативу граничнодопустимого викиду;
5.1.3 гранично допустима інтенсивність викидів повинна розраховуватися на основі концентрацій як середня величина за певний період часу, помножена на величину відповідної масової витрати. Не один з визначених таким чином показників не повинен перевищувати гранично допустиму величину інтенсивності викиду;
5.1.4 для всіх інших параметрів, не один із середніх показників за 20 хвилин не повинен перевищувати гранично допустиму величину дозволених викидів;
5.2 граничнодопустимі концентрації для викидів в атмосферу, встановлені в Дозволі, повинні досягатися без розбавлення повітрям та ґрунтуватися на величинах, приведених до наступних нормальних умов:
• у випадку газів (окрім продуктів спалювання): температура - 273 К, тиск - 101,3 кПа (без виправлень на вміст кисню та вологості);
• у випадку газоподібних продуктів спалювання: 3% кисню - для рідкого та газоподібного палива, 6 % кисню - для твердого палива, 15% кисню - для газових турбін та дизельних двигунів;
5.3 суб’єкт господарювання повинен забезпечувати постійний та безпечний доступ до точок відбору проб для контролю викидів в атмосферне повітря, а також доступ до будь-яких інших точок пробовідбору та моніторінгу відповідно вимогам Департаменту.
Умова 6 - до адміністративних дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру:
6.1 суб’єкт господарювання повинен направляти повідомлення, як по телефону, так і по факсу (якщо є така можливість) в Департамент екології та природних ресурсів (далі – Департамент) або в інший підрозділ Департаменту як можливо скоріше (на скільки це практично можливо), після того, як відбувається щось з наступного:
• будь-який викид, який не відповідає вимогам Дозволу;
• будь-яка аварія може створити загрозу забруднення повітря або може потребувати екстрених заходів реагування. У якості складової частини повідомлення, суб’єкт господарювання повинен вказати дату та час такої аварії, привести докладну інформацію про те, що сталося та заходи, прийняті для мінімізації викидів і для попередження подібних аварій в майбутньому;
6.2 суб’єкт господарювання повинен документально фіксувати будь-які аварії, вказані в пункті 6.1 даної умови. В повідомленні, яке надається Департаменту, повинна наводитися докладна інформація про обставини, які призвели до аварії та про всі прийняті дії для мінімізації впливу на навколишнє середовище та для мінімізації обсягу утворених відходів;
6.3 звіт за довільною формою про всі зафіксовані аварії повинен надаватися Департаменту, як складова частина звіту щодо виконання плану природоохоронних заходів за рік. Наведена в такому звіті інформація повинна готуватися у відповідності с затвердженими інструкціями;
6.4 інформування та підготовка персоналу:
а) суб’єкт господарювання повинен ввести в дію і підтримати в дії процедури для визначення необхідних сфер підготовки персоналу для всіх співробітників, робота яких може здійснити суттєвий вплив на забруднення атмосферного повітря. Повинна підтримуватися відповідна документація про підготовку персоналу;
б) персонал, який виконує спеціальні завдання, повинен володіти необхідною кваліфікацією (необхідною освітою, підготовкою та/або досвідом роботи);
6.5 обов’язки:
а) суб’єкт господарювання повинен дотримуватись вимог Порядку подання та розміщення звіту про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених гранично допустимих викидів забруднюючих речовин, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 20 січня 2023 року №58;
б) суб’єкт господарювання повинен отримати новий дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря у разі виникнення змін у технологічних процесах, змінах обладнання, пов`язаного з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, при зміні виду палива, при роботі паливовикористовуючого обладнання на змішаному паливі, а також при збільшенні часів роботи обладнання.
Умова 7 - до неорганізованих джерел викидів - умова не встановлються. Умова 8 - до залпових викидів викидів - залпові викиди відсутні.
Таким чином можна зробити висновок, що нормативи якості амтосферного повітря в процесі діяльності підприємства порушуватись не будуть, тому що зазначені пропозиції щодо дозволених обсягів викидів відповідають гранично допустимим викидам затвердженим законодавством і концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі найближчої житлової забудови не перевищують встановлені законодавством допустимі норми.
Публікація в газеті «Ехо» №11 (1796) від 12 березня 2025р.
Зауваження та пропозиції щодо намірів подавати в місячний термін після публікації до 11.04.2025 до Житомирської обласної військової адміністрації за адресою: 10014, Житомирська область, м. Житомир, майдан С.П. Корольова, 1; тел. (0412) 47-08-57, 47-11-09; e-mail: ztadm@apoda.zht.gov.ua